Certifikat za fiskalizaciju potreban je svim poduzećima koja izdaju račune prema fizičkim osobama / u krajnjoj potrošnji / B2C. Njime se identificira Vaše poduzeće te omogućava fiskalizacija računa koja je od 1.1.2026. obavezna za sve B2C račune neovisno o načinu plaćanja (gotovinski, kartično, transakcijski).
Ukoliko već imate prikladan poslovni aplikacijski certifikat za fiskalizaciju (format datoteke .p12 ili .pfx u soft obliku – digitalna datoteka koju ste preuzeli online) koji je još uvijek važeći, možete ga koristiti. Više informacija o vrsti certifikata i kako ga nabaviti pronađite ovdje.
Nakon što ste nabavili certifikat za fiskalizaciju, slijedite ove korake:
Na traci izbornika s lijeve strane uđite u Postavke, zatim pod Izdavanje dokumenata odaberite Postavke fiskalizacije i eRačuna.
U sekciji Certifikat za fiskalizaciju, kliknite na „Dodaj svoj certifikat za fiskalizaciju“.
Otvorit će se novi prozor gdje klikom na „Prenesi datoteku“ trebate na svom uređaju pronaći i odabrati datoteku koja sadrži certifikat za fiskalizaciju. Format datoteke mora biti .p12 ili .pfx.
Kako biste potvrdili povezivanje certifikata, unesite lozinku. Ovu lozinku ste dobili ili postavili prilikom preuzimanja certifikata od pružatelja usluge (Fina).
Prihvatite Uvjete i pravila klikom u kvadratić.
Kliknite na „Poveži“ u donjem desnom uglu.
Ako su svi navedeni koraci točno odrađeni, pojavit će se poruka „Certifikat za fiskalizaciju je uspješno prenesen!“
Na ovaj način ste uspješno učitali svoj certifikat za fiskalizaciju. Uskoro ćete uz pomoć ovog certifikata moći fiskalizirati račune koje izdajete kroz Parra aplikaciju. Obavijestit ćemo Vas čim se fiskalizacija B2C računa bude provodila.
Kako obrisati certifikat za fiskalizaciju?
Ako ste učitali certifikat za fiskalizaciju u Parra aplikaciju te isti želite obrisati, slijedite ove korake:
Na traci izbornika s lijeve strane uđite u "Postavke", zatim pod "Izdavanje dokumenata" odaberite "Postavke fiskalizacije i eRačuna".
U sekciji Certifikat za fiskalizaciju, kliknite na ikonu koša za smeće.
Otvorit će se novi prozor gdje klikom na „Da, obriši certifikat“ potvrdite brisanje certifikata.
Kada je certifikat uspješno izbrisan, pojavit će se poruka: „Izbrisan certifikat za fiskalizaciju“.
Ovim postupkom će certifikat za fiskalizaciju biti obrisan te nećete moći fiskalizirati račune u krajnjoj potrošnji (prema fizičkim osobama, B2C) sve dok ne učitate novi certifikat za fiskalizaciju.
Kako zamijeniti certifikat za fiskalizaciju?
Ako ste učitali certifikat za fiskalizaciju u Parra aplikaciju te isti želite zamijeniti novim, slijedite ove korake:
Na traci izbornika s lijeve strane uđite u "Postavke", zatim pod Izdavanje dokumenata odaberite "Postavke fiskalizacije i eRačuna".
U sekciji Certifikat za fiskalizaciju, kliknite na ikonu „Zamijeni postojeći certifikat za fiskalizaciju“.
Otvorit će se novi prozor gdje klikom na „Prenesi datoteku“ trebate na svom uređaju pronaći i odabrati datoteku koja sadrži certifikat za fiskalizaciju. Format datoteke mora biti .p12 ili .pfx.
Kako biste potvrdili povezivanje certifikata, unesite lozinku. Ovu lozinku ste dobili ili postavili prilikom preuzimanja certifikata od pružatelja usluge (FINA).
Prihvatite Uvjete i pravila klikom u kvadratić.
Kliknite na „Poveži“ u donjem desnom uglu.
Ako su svi navedeni koraci točno odrađeni, pojavit će se poruka „Certifikat za fiskalizaciju je uspješno prenesen!“
Na ovaj način ste uspješno učitali svoj certifikat za fiskalizaciju. Uskoro ćete uz pomoć ovog certifikata moći fiskalizirati račune koje izdajete kroz Parra aplikaciju. Obavijestit ćemo vas čim se fiskalizacija B2C računa bude provodila.
Zašto ne mogu učitati certifikat za fiskalizaciju?
Učitali ste svoj certifikat za fiskalizaciju u Parra aplikaciju i pojavila se poruka: „Neuspješan prijenos certifikata“.
Primjer prikaza:
Učitavanje certifikata za fiskalizaciju može biti neuspješno iz više razloga:
OIB poslovnog subjekta za koji je izdan certifikat se ne podudara sa OIB-om poslovnog subjekta u Parra aplikaciji – provjerite ako učitavate certifikat izdan za poduzeće kojem ste pristupili u Parra aplikaciji.
Certifikat je istekao – provjerite ako je certifikat još uvijek valjan. Datum isteka valjanosti certifikata provjerite uz pomoć ove upute. Istekli certifikat možete obnoviti ukoliko nije prošlo više od 30 dana od njegovog isteka – uputu pronađite na web stranici pružatelja usluge.
Format ili oblik certifikata nije prikladan – u Parra aplikaciju možete učitati certifikate u formatu .p12 i .pfx koji su izdani u soft obliku (preuzeti online). Certifikati sa Fina kriptouređaja nisu prikladni. Više informacija o vrsti odgovarajućeg certifikata i kako ga nabaviti pronađite ovdje.
Lozinka nije ispravna – ako ste unijeli netočnu lozinku pojavit će se poruka ispod polja za lozinku. Pripazite da ne unosite razmak koji je viška (ispred ili iza lozinke). Pokušajte ponovno nakon provjere lozinke ili kontaktirajte pružatelja usluge kako biste zatražili oporavak certifikata za fiskalizaciju*.
Kako bi se certifikat mogao povezati, provjerite da li ste prihvatili Uvjete i pravila klikom na kvadratić.
* Certifikat se može oporaviti samo u prvoj godini. Nakon toga korisnici koji izgube ili zaborave lozinku trebaju zatražiti izdavanje novog certifikata uz punu naknadu. Naknada za oporavak certifikata plaća se po ispostavljenom računu.














